niedziela, 18 maja 2014

Dzień 138

Bez ćwiczeń za to z długim spacerem. Proszę, niech deszcz nas minie, bo chciałabym więcej takich pięknych dni...
Ostatnio przepadłam jeśli chodzi o kaszę jaglaną. Na razie nie wymyślamy zbyt dużo, ale to dopiero początek naszej przygody :) Agnieszko, jeszcze raz dziękuję za zarażenie nas :)))
Bardzo lubię ją w wersji z grillowanymi warzywami np. na drugie śniadanie zamiast zwykłych kanapek



lub w podobnej formie z dodatkiem kurczaka na obiad :p



ale też na słodko z owocami i jogurtem, np. sojowym. Tak jak pisałam to dopiero początek :)

'Kasza jaglana (...) obfituje w witaminy z grupy B, lecytynę i posiada więcej soli mineralnych niż pszenica, jęczmień i żyto. Ma również wysoki poziom białka i węglowodanów w złożonej postaci. Składniki te powoli uwalniają się do krwi podczas trawienia, dzięki czemu zapewniają mózgowi stały dopływ energii. Po drugie pod względem wartości odżywczej znajduje się na drugim miejscu po kaszy gryczanej. (...) Zawiera ponadto dużo białka, a mało skrobi, jest lekkostrawna i nie powoduje wzdęć ani fermentacji w żołądku. Ma sporo krzemu poprawiającego wygląd włosów, skóry, zębów czy paznokci. Warto też wspomnieć jako ciekawostkę, że w jaglance znajduje się również lecytyna, która poprawia pamięć i reguluje ilość cholesterolu we krwi. Ponieważ nie zawiera glutenu, doskonała jest dla osób na diecie bezglutenowej. (...)'
Dalszą część artykułu oraz kilka przepisów znajdziecie TUTAJ.
Gotujecie kaszę? W jakiej wersji lubicie ją najbardziej?

Uciekam prasować ;)

Udanego tygodnia :)

6 komentarzy:

  1. Hmm, wygląda smakowicie - muszę wypróbować! Zwłaszcza że kasza jaglana od dłuższego czasu nabiera mocy urzędowej w mojej kuchni, bo do tej pory nie miałam na nią pomysłu (nieźle sprawdziła się jednak jako główny składnik babeczek, na które przepis znajdziesz u mnie) :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zerknę - dziękuję :) W sieci jest cała masa pomysłów na jaglankę, zajrzyj sobie m. in. na blog Jadłonomia - polecam :)
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Kasza jaglana rulez:)) Super, ze Wam smakuje. Zima jak jem owsianke na sniadanie to tez robie z kasza jaglana, pol na pol.
    U nas byl przepiekny weekend i dzisiaj tez jest cieplo i slonecznie- lubie taki maj :) W sobote bylam biegac a dzisiaj 2godziny fitnessu, mam nadzieje, ze przezyje ;)
    Udanego poniedzialku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak? Przeżyłaś? Na pewno tak :)))

      Jaglanka bardzo nam smakuje! Właśnie przed chwilką jadłam z warzywami, jeszcze miseczkę muszę umyć ;)
      Nam pogoda już uciekła, jest ciepło, ale mokro. Od razu jesiennie się jakoś zrobiło. Na szczęście na piątek zapowiadane jest słońce :)
      Spokojnej nocy :)

      Usuń
  3. uwielbiam kaszę i przygotowałam sobie na jutro lunch z jej dodatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My teraz jemy ją codziennie na różne sposoby - jest pyszna! :)

      Usuń

Czekam na Wasze komentarze - każdy będzie dla mnie motywacją
Podpisywanie się pod komentarzem ułatwi mi odpisywanie Wam :)
Dziękuję:)


Waiting for your comments - all of them will be motivation for me
Thank you:)